13 November 2006

MASIH PANAS DI SANA SINI
Setelah mengetahui potfolio masing-masing dalam jawatankuasa 2007, ada yang tersenyum puas dan tidak kurang juga yang tersenyum pahit-pahit masam. Yang penting tugas dan tanggungjawab yang digalas adalah untuk kepentingan sekolah dan pelajar. Bukan mudah untuk kita menerima semua tugas yang diberikan secara bulat-bulat, sedikit sebanyak sudah tentu ada yang tidak dapat memuaskan hati semua guru. Tidak dinafikan terdapat tugas yang agak 'janggal' yang diberikan kepada seseorang, tetapi itu tidak bermakna tidak boleh dibawa berbincang walaupun di luar mesyuarat.

Ada juga terdengar, jawatan yang diberikan kepada Ustazah TS tidak begitu sesuai, ada jugak yang sanggup datang secara berdepan untuk menyuarakan hasrat seperti Cikgu WF, Ustazah K dan lain-lain. Sudah menjadi adat, rumah siap pahat berbunyi. Ada juga baiknya, rumah siap masih ada pahat yang berbunyi, itu menandakan tuan rumah masih mahukan yang terbaik untuk rumahnya, untuk keluarganya berlindung. Mungkin ada kewajarannya pendapat mereka, tetapi tidak semestinya pendapat itu diterima jika alasan yang diberikan tidak begitu munasabah atau munasarawak.

Perubahan jawatankuasa yang dilakukan adalah untuk kebaikan dan kepentingan semua. Jika ada sesuatu yang hendak diberitahu, pihak pentadbiran sentiasa menjalankan dasar pintu terbuka, datanglah berjumpa, berbincang, tidak ada yang tidak boleh diselesaikan. Berbincang seperti sebuah keluarga.

Ehem : Harap-harap tidak kekejarkan ke wad kecemasan.

No comments: