13 November 2006

KELAS PREMIER AL-FALAH 2007

Seramai 60 pelajar Tingkatan 1 pada tahun depan akan ditawarkan tempat untuk Kelas Premier. Calon-calon yang layak untuk ditempatkan ke Kelas Premier mestilah sekurang-kurangnya mendapat 4A 1B dalam UPSR yang akan diumumkan pada hari Khamis ini (16 November 2006).

Pelajar Premier akan mendapat keistimewaan yang sama seperti pelajar-pelajar lain di Sekolah Premier dari segi bantuan, couseware, komputer, guru-guru yang terpilih dan lain-lain.

Syarat pengambilan pelajar tingkatan 1 pada tahun 2007, mestilah mendapat sekurang-kurangnya 20 unit, dan sebarang surat rayuan atau surat sokongan tidak akan diberi pertimbangan. Ini kehendak kerajaan negeri. Setiap kelas pula, maksimum ialah 30 pelajar sahaja dan tidak boleh lebih daripada itu.

Mengenai pengambilan pelajar SRAB ke tingkatan 1 pula, Dato' Dr. Abdul Latif Awang dipetik sebagai berkata, mereka tidak akan diserap secara automatik malah akan diberikan penilaian yang sama rata seperti pelajar-pelajar lain. Dalam kata lain, tidak akan diberikan keistimewaan. Walau bagaimanapun, perkara ini masih dalam perbincangan.

Dianggarkan pada tahun 2007, seramai 1395 pelajar tingkatan 1 akan belajar di sekolah menengah agama negeri dalam 49 buah kelas.

Ehem : Nak mintak bas, nak tuntut janji YB. Dato' Dr. Abdul Latif bin Awang.

No comments: