03 November 2006

Pesilat Harapan AlFalah 2007

KEM SILAT OLAHRAGA HARAPAN

Seramai 43 orang pesilat harapan SMA.Alfalah mengadakan Kem Silat Olahraga Harapan di Sekayu selama 3 hari bermula 2 hingga 4 November 2006.

Program ini merupakan penutup kalendar aktiviti ko-kurikulum sekolah pada tahun ini.

Kem ini diadakan sebagai tanda penghargaan kepada seluruh ahli silat yang telah mengambil bahagian dalam Demontrasi Seni Mempertahankan Diri sempena Sambutan Bulan Kemerdekaaan di Daerah Kemaman pada 1 September lalu.


Menurut Guru Penasihat , Cikgu Zakaria, kem ini telah dirancang untuk diadakan pada cuti persekolahan bulan Ogos yang lalu tetapi memandangkan terdapat masalah mendapatkan pengangkutan, program ini ditangguhkan ke satu tarikh yang lebih sesuai.


Cikgu Zakaria juga mengucapkan ribuan terima kasih kepada YDP PIBG, Dato' Mohamed bin Awang Tera kerana memberikan sumbangan sebanyak RM500 untuk program ini. Beliau juga mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada Ustaz Mohamed Rani bin Mohamed, Pegawai Bahagian Pendidikan kerana menyediakan pengangkutan untuk membawa rombongan ke Sekayu.


Ehem : Pernah belajar silat dengan Perguruan Langkah Seribu

1 comment:

sSszZz said...

assalamualaikum pbaca blog...klu nk thu,peSILAT alfalah mmg hebat2...sape2 yg berkenan nk msuk silat,msuk la awal2...nanti ramai plak...klu korang msuk,korang dpt rmai kawan..bley wakil sekolah ke negeri ke..tu pun korang yakin berusaha..baru berjaya..jadi klu nk tuntut ilmu silat,perlu bersungguh...majulah silat utk alfalah...