28 October 2006

Cikgu Zack ingin melepaskan jawatan Setiausaha Disiplin Sekolah

ROMBAKAN ORGANISASI SEKOLAH 2007

Pada minggu ini pihak pengurusan akan mengemukakan cadangan pelantikan baru bagi jawatan-jawatan penting untuk tahun 2007. Ada beberapa perubahan besar dijangka akan berlaku, malah rombakan kali ini akan memperlihatkan pertukaran jawatan penting dalam organisasi sekolah kita. Soseh-soseh sudah mula kedengaran, ada yang mahu melepaskan jawatan yang sedang disandang sekarang, ada yang mahu jawatan yang kurang penting dan tidak kurang pula tidak kisah apa jawatan yang diberi, akan jalan tugas dengan sebaik mungkin.

Jawatan dalam pengurusan ko-kurikulum kemungkinan besar banyak perubahan kerana Penyelaras Ko-Kurikulum, Cikgu Pauzi mungkin mahukan kelainan. Mungkinkah jawatan Setiauasaha Sukan akan dikekalkan atau diganti dengan guru perempuan? Hal ini tidak mustahil.

Jawatan yang paling mencabar, Guru Disiplin mungkin akan mengalami pertukaran, mungkin seorang guru wanita (mungkin ustazah!) akan memegang jawatan ini kerana ada ura-ura Cikgu Zakaria tidak lagi mahu memegang jawatan ini untuk tahun depan.

Adakah Penyelaras Projek PMR dan SPM juga akan bertukar tangan? Siapa pula yang akan memegang jawatan ini jika ada perubahan? Bagaimana pula dengan jawatan Jawatankuasa Kurikulum Sekolah (JKS)? Setiausaha Kebersihan dan Keceriaan mungkin akan dikekalkan, mungkin juga akan berganti!

Ehem: Yang pasti pengawal keselamatan akan digantikan dengan orang baru. Mungkin juga Setiausaha Mesyuarat akan bertukar tangan. Hanya johari yang mengenali manikam anak lelaki maniam!

No comments: