31 October 2006

MACAM-MACAM ADA!
Sesekali apabila membuat lawatan mengejut ke aspura mahupun aspuri, tidak dinafikan semuanya berada di tahap yang memuaskan. Cadar disusun tak ubah macam bilik hotel, pakaian disangkut dengan rapi, buku-buku tersusun indah, bau-bauan tidak kurang hebatnya.

Tetapi sesekali itu juga, ditemui perkara-perkara aneh lagi pelik di aspura dan juga aspuri. Terdapat kulit timun cina di bawah katil, tulang ayam goreng di tepi loker, seluar da*** bergayutan di sana-sini, baju da*** tercampak di bawah katil, di bawah bantal. Itu tak termasuk seluar da*** yang menghiasi kipas siling. Aromanya tak usah cakapla.....

Tak kira di aspura atau aspuri, keadaannya sama sahaja. Kata-kata puisi, madah berhelah, ucapan cinta-cintun terpampang di mana-mana. Ada diluahkan di atas bantal, di atas tilam, di dalam loker, cuma tak ditulis di atas dahi sahaja. Karya kreatif dan keras tangan semua pelajar sudah boleh dibawa ke peringkat kebangsaan, cuma menang yang belum tentu.

Ini bukan sahaja berlaku di asrama sekolah kita sahaja, di sekolah lain, ada yang lebih dahsyat, lebih memilukan dan mengharukan. Harap-harap waden tidak kena sakit jantung dan darah tinggi sudahla....Setakat in belum ada lagi waden yang dikejarkan ke hospital kerana serangan jantung.

Bersambung......

Ehem: Tak suka pakai baju da***

No comments: