24 July 2008

MIMPI TSUNAMI DI ALFALAH

Malam tadi, ketika daerah kelahiran Menteri Besar Terengganu ditimpa hujan renyai-renyai di awal pagi, aku enak dibuai mimpi, aku terdengar seperti ada suara berbisik di telingaku. Tapi aku yakin, bahawa bisikan itu hanyalah mimpi, bukannya bisikan isteri tersayang. Sebab isteriku tak suka berbisik, dia suka berkata-kata dalam tidur. Hehehehe .....Aku terus menyambung tidurku sehingga ayam kokok (ayam jantan,bukan ayam betina,tau!) di Jalan Dato.

Aku masih teringat-ingat akan bisikan mimpi malam tadi. Seolah-olah Alfalah akan menerima suatu perubahan atau gelombang yang aku yakin bukannya Tsunami. Ahh...semuanya itu hanya mimpi, buat apa nak dipening-peningkan kepala....

Kadang-kadang,kata orang mimpi boleh menjadi alamat atau petanda tertentu. Kalau benar akan berlaku Tsunami, apakah Tsunami itu?

Bila aku ke sekolah pagi itu, aku lihat kawasan asrama puteri dan sekitar Kampung Besut dinaiki air kerana hujan lebat. Semua longkang kecil dan besar dipenuhi air. Oh....rupa-rupanya mimpiku malam tadi benar-benar memberi isyarat akan berlakunya banjir dan bukannya Tsunami.

Tetapi, adakah ada perkara lain yang akan berlaku di Alfalah selain peristiwa Asrama Puteri dinaiki air? Atau akan ada perubahan besar akan berlaku?Apa? Bila? Siapa? Aku tidak berani membuat spekulasi.

Seperti biasa, aku sentiasa memikirkan yang positif, apapun yang bakal berlaku atau yang telah berlaku, pasti ada kebaikan dan rahmat di sebaliknya. Ambil positif!


No comments: