26 July 2008

(FOTO HIASAN SAJE)TERSEPIT...babi betina dari Kemasik tersepit

BABI KEMASIK SUKA MENGUSIK

Pagi ini, 26 Julai aku dikejutkan dengan panggilan telefon daripada seseorang yang sangat aku kenali. Suaranya biasa dan bersahaja.

Apabila aku bertanya, di mana beliau berada, dia menjawab, " Aku sedang berehat dekat Awana Kijal'. Aku kaget seketika, buat apa kat Hotel Awana pagi-pagi buta ini, sedangkan beliau sepatutnya sudah berada di sekolah.

" Aku terlanggar babi!" Terpacul kata-kata dari mulutnya, spontan. Rupa-rupa, Matrix TAL 1922 dari Kampung Nibung, Kuala Terengganu merempuh seekor babi (atau bahasa lemah -lembutnya dipanggil khinzir!).

Pengetua Al-Falah, Ustaz Che Ali Che Mat tidak perasan seekor babi dari Kemasik yang agak besar melintas di depan keretanya. Apa lagi, berdentumlah dan terperanjatlah babi Kemasik yang suka sangat mengusik pengguna jalanraya. Pengetua tidak mengalami sebarang kecederaan , dan mungkin babi betina (sebab pakai lipstik, eye shadow serta bedak pipi) berkenaan sedang menahan kesakitan akibat dirempuh kereta Ustaz Che Ali dalam kelajuan 130 km sejam.

Wartawan Sinar Harian yang dihubungi berkata, beliau tidak mendapat apa-apa maklumat daripada mangsa, dan beliau tidak sempat nak berkejar ke tempat kejadian sebab belum mandi lagi.

Ustaz Che Ali ketika dihubungi berkata, beliau sedang menunggu mekanik dapat melihat kerosakan pada keretanya dan yang pasti kereta itu tidak dapat dihidupkan. (Ketika berita ini ditulis, tidak pasti sama ada babi itu masih hidup atau sudah mati!).

Seluruh warga AlFalah mengucapkan takziah atas kejadian yang tidak diingini itu, dan bersyukur semuanya selamat.

No comments: