02 September 2008

BERITA PELAJAR


IMTIAZ KUALA TERENGGANU JOHAN


Menjelang sambutan Hari Kemerdekaan yang ke-51, AlFalah menjadi tumpuan kontijen yang akan menyertai pertandingan perarakan. AlFalah tidak ketinggalan untuk menyertai pertandingan buat kali yang pertama.

Semua sekolah yang menghantar kontijen masing-masing seperti SMA. Khairiah, Imtiaz Kuala Terengganu(KOSPINT), SMA. Sultan Zainal Abidin, Ladang, SMA. Atas Sultan Zainal Abidin Batu Buruk dan UDM merupakan pasukan favourite yang sentiasa mendapat tempat dalam setiap pertandingan perarakan.

Pada 31 Ogos 2008, seperti yang telah diramalkan, semua kontijen yang menginap di AlFalah memenangi hadiah dalam pertandingan perarakan Hari Kemerdekaan ke-51.

KOSPINT memenangi tempat pertama dalam kategori Sekolah Menengah Tidak Beruniform dan membawa pulang piala dan wang tunai RM4000. Manakala SMAASZA Batu Buruk mendapat tempat kedua (RM3000) dan SMAASZA Ladang pula meraih tempat ketiga dalam kategori yang sama membawa pulang sebuah piala serta wang tunai RM2000.

Sebagai pasukan yang berpengalaman, sewajarnya masing-masing mencapai kemenangan, dan pasukan AlFalah yang pertama kali menyertai pertandingan ini sekadar berpuashati sebagai pasukan biasa-biasa sahaja.

Semua pasukan dari daerah Kemaman tidak mendapat apa-apa kemenangan.

No comments: