01 January 2007

Siapa pengganti PK Akademik?

Tandatanya dan teka-teki yang tidak berkesudahan sudah kedengaran sejak awal cuti persekolahan lagi. Masing-masing mempunyai jawapan tersendiri. Ada ura-ura salah seorang daripada guru sekolah Al-Falah akan mengisi kekosongan itu. Maka tersenarailah nama-nama yang popular untuk ke jawatan tersebut.

Ada juga khabarnya, penggantinya sorang ustazah yang berpengalaman luas akan menjadi pengganti kepada Cikgu Adnan. Tidak kurang pula membuat andaian bekas Penolong Kanan Koko akan kembali semula ke Alfalah untuk mengisi jawatan PK Akademik.

Pada 22 Disember, nama yang dicalonkan untuk menjadi Penolong Kanan Akademik ialah Cikgu Ashari dari SMA. Sultan Ismail, Dungun. Beliau yang berasal dari Kuala Terengganu juga merupakan Guru Penolong Kanan HEM.

Khabar terakhir yang sampai ke Kemaman, Cikgu Ashari tidak berminat untuk berhijrah ke Kemaman walaunpun ditawarkan sebagai Guru Penolong Kanan Akademik. Khabar angin ini belum dapat dipastikan lagi, walaupun surat pertukaran sudah berada di tangan masing-masing.

No comments: