26 October 2006

Terima kasih Dato'


MAJLIS KHATAM QURAN & BERBUKA PUASA

Pada 11 Ramadhan 1427 bersamaan 4 Oktober 2006 Sekolah Menengah Agama Al-Falah, Kemaman mengadakan Majlis Khatam Quran dan Berbuka Puasa untuk seluruh warga sekolah. Majlis ini dirasmikan oleh YM. Dato' Shaikh Harun bin Shaikh Ismail, Pesuruhjaya Hal Ehwal Agama Terengganu. Sempena majlis ini juga, Dato' Pesuruhjaya turut memberi bantuan kepada 40 orang pelajar miskin selepas berakhirnya khatam quran yang diketuai oleh Ustaz Ismail Yusof. Program Ihya Ramadhan yang diadakan kali ke-2 pada tahun ini telah berjaya menyemarakkan lagi bulan yang penuh berkat ini. Sejak awal Ramadhan lagi, semua pelajar bertaddarus al-quran sebelum memulakan pembelajaran setiap pagi.


Selepas majlis berbuka puasa bersama warga sekolah, YM Dato' Pesuruhjaya menunaikan solat maghrib berjamaah di Dewan Sekolah.




SUMBANGAN ZAKAT

KOPERASI SEKOLAH


Pada 18 Oktober, Koperasi SMAAK Berhad telah mengeluarkan zakat perniagaan yang berjumlah RM2500.00. Seramai 50 orang pelajar miskin telah menerima sumbangan zakat yang telah disampaikan oleh Pengetua, Ustaz Che Ali bin Che Mat. Menurut orang kuat Koperasi, Ustaz Hamzah Omar, setiap tahun koperasi SMAAK mengeluarkan zakat sebab koperasi untung banyak, kenalah keluar zakat.

Selain itu, dalam majlis yang sama koperasi turut menyampaikan hadiah dan cenderamata kepada pemenang pertandingan anjuran koperasi. Semoga koperasi akan terus maju dan berjaya memberi kemahiran keusahawanan kepada para pelajar.



Ehem! : Nampaknya tahun depan Ustaz Hamzah kena pegang koperasi lagilah jawabnya! Gedung Mydin pun boleh kalah ni!