27 April 2009

KURSUS KEMAHIRAN ASAS MENOLONG PRS 2009

PRS ALFALAH MENCARI PENGALAMAN

Seramai 37 orang Pembimbing Rakan Sebaya (PRS) telah terpilih untuk mengikuti kursus Kemahiran Asas Menolong PRS yang dianjurkan bersama dengan Sek. Men. Keb. Sultan Ismail dan SMK. Geliga.

Pertama kalinya PRS AlFalah mengikuti kursus seumpama ini sejak ditubuhkan awal tahun ini di bawah bimbingan Cikgu Zakaria Jusoh.

Kursus ini adakan pada 24 April 2009 di Dewan SMK. Geliga, Kemaman, disertai 200 orang PRS.

Fasilitator yang terlibat terdiri daripada Pn. Asmawati Mohamad Ali (Kaunselor SMK. Sultan Ismail) dan Pn. Anita Mohamad(Kaunselor SMK. Geliga) dan dibantu oleh bekas PRS SMK. Sultan Ismail, Kemaman.

Majlis penutup yang diadakan pada akhir kursus tersebut telah disempurnakan oleh Tuan Haji Razak Jusoh (Pen. Pesuruhjaya Hal Ehwal Murid, JHEAT).

Penyampaian watikah pelantikan telah disampaikan oleh pengetua sekolah masing-masing, iaitu Tuan Haji Aziz Muda(SMA. AlFalah), Pn. Hajjah Wan Hasnah Wan Mohamad(SMA. Sultan Ismail) dan Pn. Kamariah Sidek (SMK. Geliga).

Rata-rata PRS yang ditemui melahirkan rasa gembira dan berpuashati dengan kursus yang diikuti dan berharap pihak sekolah atau jabatan akan mengadakan kursus lanjutan bagi pemantapan PRS AlFalah.

No comments: