24 June 2008

SAMBUTAN HARI GURU
Pengetua diapit dan oleh guru-guru wanita yang cun-cun belake!
Guru-guru berarak masuk ke Dewan Besar

16 Mei disambut meriah oleh seluruh warga Alfalah sebagai tanda penghargaan tertinggi kepada warga pendidik. Sejak awal pagi, seluruh warga pelajar sangat teruja untuk menyambut Hari Guru dengan mengadakan pelbagai persiapan dan sambutan.

Bermula pada jam 8.00 pagi, guru-guru diarak dengan kompang, bunga manggar serta silat sebelum diarak masuk ke Dewan Besar.

Di dalam Dewan Besar, selepas upacara membaca perutusan, ikrar guru serta nyanyian koir Guru Malaysia, pelajar-pelajar dan guru-guru bergabung tenaga dalam pasukan masing-masing dalam acara bola jaring, bola tampar, merebut kerusi, boling buah kelapa, isi air dalam botol, tarik tali dan juga Explore Race.

Dalam acara persembahan pentas pula, guru-guru menunjukkan bakat masing-masing dalam persembahan nasyid, sajak, syair, seloka dan dikir barat.

Sebelum acara penutup, diadakan majlis penyampaian hadiah kepada para pemenang di samping acara cabutan nombor bertuah. Bertuahlah masing-masing, ada yang bawa pulang hamper, bantal buah labu, barangan kaca dan sebagainya.

No comments: